Medidesk Edu

Szkolenie dla branży medycznej

Komunikacja z wymagającym pacjentem. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?

Przygotuj rejestrację medyczną na profesjonalną obsługę najbardziej wymagających pacjentów i stresujące sytuacje w placówce medycznej.

Szkolenie Trudny pacjent

Zdarza się, że do Twojej placówki trafiają niezadowoleni pacjenci z roszeniami i pretensjami?

Chcesz wdrożyć takie standardy obsługi, by mieć pewność, że nie stracisz pacjentów?

Nie wiesz, jak reagować w sytuacjach stresu oraz skutecznie i spokojnie obsługiwać tzw. "trudnego" pacjenta?

Na platformie Medidesk Edu znajdziesz

Poznaj sprawdzone zasady i instrukcje profesjonalnej obsługi tzw. "trudnego" pacjenta w placówce medycznej.
Dowiedz się, jak prawidłowo zachować się w najbardziej stresujących sytuacjach.

Kurs Komunikacja z trudnym pacjentem

Opóźnienia w wizytach, kolejki do lekarza, problemy z akceptacją przez pacjenta zasad bezpieczeństwa sanitarnego, skargi na zachowanie lekarzy, narzekania na poziom cen - kontakt ze zdenerwowanymi pacjentami to codzienność pracy wielu rejestatorek medycznych.

„Komunikacja z wymagającym pacjentem. Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?” to kompleksowe szkolenie dla zespołu rejestracji przygotowujące pracowników placówek medycznych na profesjonalną obsługę klientów w stresujących warunkach. Podzielone na pięć modułów szkolenie można odbyć indywidualnie lub grupowo w jednym trzech dostępnych pakietów szkoleniowych.

5

modułów szkoleniowych

90

minut lekcji wideo

10

instrukcji pdf

170

minut konsultacji online

240

minut warsztatów na żywo

Tajniki skutecznej komunikacji

Schematy prowadzenia rozmów

Postawa i zachowanie pracownika

Rodzaje pacjentów a techniki komunikacji

Asertywność w rozmowie z pacjentem

Radzenie sobie z obiekcjami i krytyką pacjenta

Po zakończeniu szkolenia pracownicy rejestracji zyskają wiedzę, praktyczne wskazówki oraz schematy rozmów i zachowań w sytuacjach roszczeniowych, reklamacyjnych i konfliktowych, których nie brakuje w ośrodkach ochrony zdrowia.

Umiejętność fachowej komunikacji z wymagającym pacjentem pozwoli na ograniczenie liczby zdarzeń prowadzących do nieporozumień w klinice i poprawi wizerunek placówki.

Managerów placówek medycznych, którzy chcą profesjonalnie rozwiązywać sytuacje konfliktowe w klinice

Właścicieli placówek medycznych, którym zależy na profesjonalnym wizerunku firmy i dobrych rekomendacjach pacjentów.

Pracowników rejestracji gotowych poznać sprawdzone schematy obsługi wymagających pacjentów, dzięki którym będą przygotowani na stresujące sytuacje.

Jak nie dopuścić do „trudnych sytuacji” w placówce medycznej?

Poznaj błędy komunikacyjne stosowane przez pracowników rejestracji, które mogą spowodować, że konkretny problem jest trudny do rozwiązania lub powoduje eskalację sytuacji konfliktowej. Przyjrzymy się m.in. takim aspektom jak treść wypowiedzi, akcent i ton głosu, płynność mówienia, mimika i gesty a także wygląd, ubiór.

Odpowiednie przygotowanie personelu na stresujące sytuacje w ośrodku ochrony zdrowia

Kto i w jakich sytuacjach odbierany jest przez pracowników rejestracji jako “trudny pacjent”? Co powoduje, że pacjenci odbierani są jako agresywni i jakie zachowania i okoliczności ich prowokują? Jakich sformułowań należy unikać a jakie stosować w komunikacji ze zdenerwowaną osobą? Ten moduł pokaże pracownikom, jak się odpowiednio przygotować na rozmowę z niezadowolonym, wzburzonym pacjentem.

Praca w rejestracji a... psychologia. Typy pacjentów i odpowiednia komunikacja

Czy z każdym pacjentem należy prowadzić rozmowę w ten sam sposób? W trzecim module poznasz najczęściej występujące typy osobowości wśród ludzi oraz sposoby na ich trafne rozpoznanie. Dowiesz się, jak rozmawiać z przedstawicielami każdego typu osobowości, by komunikacja była skuteczna i doprowadziła do konsensusu.

Jak zachować spokój nawet w najbardziej stresujących sytuacjach?

Pacjent był trudny, a może to pracownikom rejestracji zabrakło cierpliwości, umiejętności, by go profesjonalnie obsłużyć? W tym module skupimy się na tym, jak uniknąć błędu atrybucji – największej przeszkody w skutecznej komunikacji z wymagającym pacjentem. Poznasz 8 konkretnych działań, które warto podjąć, aby szybko zapanować nad zaogniającą się sytuacją.

Asertywne działanie w pracy rejestracji medycznej

Czym jest asertywność i dlaczego jest tak ważna w obsłudze pacjentów, szczególnie gdy są oni agresywni, opryskliwi, krzyczą, lub naruszają przestrzeń i godność osobistą pracowników? W piątym module na konkretnych przykładach i gotowych sformułowaniach poznasz techniki asertywnego stawiania granic w 5 krokach.

Cena: 699 zł netto

W pakiecie:

KURS ONLINE “Komunikacja z wymagającym pacjentem”:

  • 5 lekcji wideo
  • 10 instrukcji PDF

BONUS: nagranie wideo: Jak dbać o standardy obsługi w placówce, tak aby nie tracić pacjentów?

BONUS: nagranie wideo: Komunikacja interpersonalna i w social mediach w placówkach medycznych

BONUS: zestaw e-booków dla managerów placówek medycznych

CERTYFIKAT ukończenia kursu

DOSTĘP do kursu na 365 dni

BEZPŁATNE aktualizacje i dostęp do najnowszych wersji kursu

Certyfikat ukończenia kursu

Po zakończeniu wszystkich lekcji kursu online automatycznie wygenerujesz certyfikat będący potwierdzeniem nowo nabytych kompetencji w dziedzinie profesjonalnej obsługi pacjenta.

Cena: 1299 zł netto

W pakiecie:

WARSZTAT ONLINE (2.5 h, warsztat na żywo online, liczba osób 1-4 z jednej placówki, termin: do ustalenia indywidualnego po zamówieniu, cena za 1. os.)

  • Indywidualne omówienie struktury i sposobu prowadzenia rozmów  
  • Indywidualna analiza czynników wpływających na odbiór komunikacji przez pacjenta  
  • Metody pomagające dostosować się do sposobu przekazu pacjenta – ćwiczenia 
  • Omówienie rodzajów pacjentów – ćwiczenia z komunikacji 
  • Postawa asertywna – scenki warsztatowe 
  • Radzenie sobie z obiekcjami i krytyką pacjenta – ćwiczenia 

KURS ONLINE “Komunikacja z wymagającym pacjentem”:

  • 5 lekcji wideo
  • 10 instrukcji PDF

BONUS: nagranie wideo: Jak dbać o standardy obsługi w placówce, tak aby nie tracić pacjentów?

BONUS: nagranie wideo: Komunikacja interpersonalna i w social mediach w placówkach medycznych

BONUS: zestaw e-booków dla managerów placówek medycznych

CERTYFIKAT ukończenia kursu

DOSTĘP do kursu na 365 dni

BEZPŁATNE aktualizacje i dostęp do najnowszych wersji kursu

Cena: 1999 zł netto

W pakiecie:

SZKOLENIE STACJONARNE (4 h, max 15 os., termin: styczeń 2022 r.)

  • Rozpoznanie zapalników do wywołania „trudnych sytuacji”
  • Przygotowanie na sytuacje, które mogą powodować wzrost stresu wśród pacjentów i personelu
  • Typ osobowości pacjentów a skuteczna komunikacja 
  • Błąd atrybucji i 8 konkretnych działań, które warto podjąć, aby szybko zapanować nad zaogniającą się sytuacją 
  • Struktura i sposób prowadzenia skutecznych rozmów z pacjentami
  • Analiza czynników wpływających na odbiór komunikacji przez pacjenta  
  • Postawa asertywna – scenki warsztatowe 
  • Radzenie sobie z obiekcjami i krytyką pacjenta – ćwiczenia 

KURS ONLINE “Komunikacja z wymagającym pacjentem”:

  • 5 lekcji wideo
  • 10 instrukcji PDF

BONUS: nagranie wideo: Jak dbać o standardy obsługi w placówce, tak aby nie tracić pacjentów?

BONUS: nagranie wideo: Komunikacja interpersonalna i w social mediach w placówkach medycznych

BONUS: zestaw e-booków dla managerów placówek medycznych

CERTYFIKAT ukończenia szkolenia

DOSTĘP do kursu na 365 dni

BEZPŁATNE aktualizacje i dostęp do najnowszych wersji kursu

• Uczestnicy skorzystają z praktycznych ćwiczeń, dających możliwość utrwalenia nabytych umiejętności
• Zrealizują ćwiczenia grupowe bądź indywidualne, otrzymają konstruktywną informację zwrotną, oparta na praktycznych rozwiązaniach oraz wskazówki rozwojowe.
• Trener udzielając odpowiednich rekomendacji, może rozwiać wątpliwości dotyczące codziennej obsługi Pacjenta lub sytuacji nietypowych które zaszły w placówce.

Miejsce szkolenia: Szawa Conference Warszawa
Data szkolenia: 27 stycznia 2022 r.

Szkolenie Urszula Łaskawiec
Urszula łaskawiec
Urszula Łaskawiec

Ekspert ds. Szkoleń i Rozwoju Kadry dla Branży Medycznej

Jestem certyfikowanym Trenerem Umiejętności Miękkich oraz Ekspertem ds. Szkoleń i Rozwoju Kadry Medycznej z ponad 8-letnim doświadczeniem w koordynowaniu projektów sprzedażowych, opieki posprzedażowej i komunikacji z klientem.

Prowadzę szkolenia stacjonarne oraz on-line. Przeszkoliłam setki rejestratorek medycznych oraz managerów podmiotów ochrony zdrowia.

Anna Myślińska

Rejestratorka medyczna

Mam za sobą kurs „Skuteczna rejestracja medyczna”. Merytoryczny i konkretny. Pozycja obowiązkowa dla każdej rejestratorki medycznej. Polecam szczególnie lekcję na temat reakcji na sytuacje kryzysowe w placówce.

Paweł Jankowski

Manager kliniki

Dziewczyny z rejestracji otrzymały wskazówki, schematy i jasne zasady w rozmowie z pacjentami. Mniej stresu i nerwów to milsza obsługa i zadowoleni pacjenci. Kilka razy już obejrzeliśmy wszyscy kurs Urszuli Łaskawiec i przygotowaliśmy na jego podstawie skrypty rozmów telefonicznych.

Adam Krzywda

Lekarz, właściciel gabinetu

Uczestniczyłem już w kilku webinarach pana Łukasza dla Medidesk. Przekazuje wiedzę w sposób prosty i zrozumiały. W szkoleniu „Skuteczna strona sprzedażowa usług zdrowotnych” nie ma teoretycznych rozważań, sama praktyka i wiele przykładów. Polecam!

Ewa Niewiadomska

Marketing manager

„Skuteczny profil na FB placówki medycznej” to bardzo konkretny kurs, a dzięki pomysłom na posty stworzyłam plan publikacji na naszym profilu na pół roku. Polecam!

W jaki sposób mogę zakupić wybrany produkt?

1. Dodaj produkt do koszyka. Cena za szkolenie jest ceną netto, dlatego w koszyku zostanie powiększona o podatek VAT. Jeśli masz kupon rabatowy, wpisz odpowiedni kod. 
2. Wypełnij formularz zamówienia. Jeśli potrzebujesz fakturę VAT  – wpisz dane do faktury. Jeśli nie posiadasz konta w platformie Medidesk, podczas składania zamówienia konto zostanie utworzone automatycznie. Dane Twojego konta (login, hasło, link do platformy) oraz fakturę VAT otrzymasz na wskazany przez Ciebie adres e-mail.
3. Dostęp do kursu online zostanie uruchomiony po zaksięgowaniu przez Medidesk Sp. z o.o. Twojej płatności za zamówienie.  

 

Jak działa realizacja pakietu SAMODZIELNEGO?

1. Cena dotyczy udziału w kursie online dla jednej osoby. Nauka odbywa się samodzielnie z wykorzystaniem filmów wideo i instrukcji PDF zamieszczonych w kursie.
2. Po dokonaniu zamówienia otrzymasz maila z danymi do logowania na platformie – login oraz hasło.
3. Dostęp do kursu online zostanie uruchomiony po zaksięgowaniu przez Medidesk Sp. z o.o. Twojej płatności za zamówienie.  

Jak działa realizacja pakietu ONLINE?

1. Cena dotyczy udziału w kursie online oraz warsztatu online dla jednej osoby.
2. Po dokonaniu zamówienia otrzymasz maila z linkiem do pokoju szkoleniowego, gdzie zostanie zrealizowany warsztat online.
3. Termin warsztatu ustalisz indywidulanie z trenerem – telefonicznie lub mailowo.
4. Kontakt do trenera: Urszuli Łaskawiec:
e-mail: urszula.laskawiec@medidesk.com
tel. 509-592-645
5. Warsztat trwa 2.5 h.
6. W warsztacie może wziąć udział do 4 osób z jednej placówki. Każda z tych osób dokonuje osobnego zamówienia na swoje imię i nazwisko.
7. Dostęp do kursu online zostanie uruchomiony po zaksięgowaniu przez Medidesk Sp. z o.o. Twojej płatności za zamówienie.  
8. Trener rekomenduje przesłuchanie kursu online przed realizacją warsztatu. 

Jak działa realizacja pakietu STACJONARNEGO?

1. Cena dotyczy udziału w kursie online oraz szkoleniu stacjonarnym dla jednej osoby.
2. Po dokonaniu zamówienia otrzymasz maila z adresem sali szkoleniowej w Warszawie oraz datą spotkania.
3. Kontakt do trenera: Urszuli Łaskawiec:
e-mail: urszula.laskawiec@medidesk.com
tel. 509-592-645
4. Szkolenie trwa 4 h.
5. W szkoleniu może wziąć udział kilka osób z jednej placówki. Każda z tych osób dokonuje osobnego zamówienia na swoje imię i nazwisko.
7. Dostęp do kursu online zostanie uruchomiony po zaksięgowaniu przez Medidesk Sp. z o.o. Twojej płatności za zamówienie.  
8. Trener rekomenduje przesłuchanie kursu online przed realizacją szkolenia. 

W jaki sposób mogę zapłacić za produkt?

Operatorem płatności na platformie jest PayU SA, który umożliwia dokonanie płatności za pomocą: przelewu online lub tradycyjnego.

Potrzebuję faktury pro-forma. Co mam zrobić?

Po wybraniu produktu i wypełnieniu formularza (patrz. W jaki sposób mogę zakupić wybrany produkt?) należy podać dane do faktury VAT oraz wybrać opcję „przelew bankowy” podczas realizacji płatności. Faktura proforma zostanie wysłana na wskazany podczas zamówienia adres mailowy. Po zaksięgowaniu płatności, otrzymasz wiadomość o zrealizowaniu zamówienia i uruchomieniu dostępu do kursu.

Na jak długo otrzymam dostęp do produktu?
Nasze szkolenia, kursy i inne produkty są dostępne online 24h/dobę. Ty sam decydujesz, kiedy z nich skorzystasz. Po zakupie produktu otrzymujesz dożywotni dostęp do produktu (pod warunkiem, że Twoje konto jest aktywne, platforma działa, a my dysponujemy nieprzerwanie licencją na ten materiał).
Co zrobić, gdy zapomniałem hasła i loginu?

Na stronie logowania kliknij w przycisk “Nie pamiętasz hasła?”. Podaj swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail podany podczas rejestracji lub zamówienia. Otrzymasz wiadomość z linkiem do utworzenia nowego hasła. 

Kiedy uzyskam certyfikat ukończenia szkolenia?

Imienny certyfikat będzie dostępny niezwłocznie po zakończeniu kursu online w formie pliku PDF do pobrania i wydruku. Aby uzyskać certyfikat musisz odznaczyć jako ukończone wszystkie lekcje (plus bonusy i instrukcję generowania certyfikatu).

Gdzie i jak mogę otrzymać dodatkowe wsparcie?

Wsparcie udzielane jest w godzinach 9:00-17:00 pod adresem e-mail kontakt@medidesk.edu.pl lub poprzez kontakt telefoniczny pod numerem 512 336 765.

SZKOLENIE: Komunikacja z wymagającym pacjentem.
Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?