Medidesk Edu

kurs online Medidesk Edu

Ochrona danych osobowych w placówce medycznej

Autor kursu: Patrycja Zawadzka

Jak stworzyć w ośrodku ochrony zdrowia profesjonalny system ochrony danych osobowych? Poznaj praktyczne wskazówki, które pomogą Ci dostosować się do przepisów RODO, eliminując zbędną biurokrację.

Dołącz do szkolenia w przedsprzedaży

Obniżona cena obowiązuje tylko do 7.01.2022 r. Promocja kończy się za:

  • 00Dni
  • 00Godzin
  • 00Minut
  • 00Sekund

BLACK WEEK

PROMOCJA TRWA DO 27 LISTOPADA

kod: edu%black

WSZYSTKIE KURSY | WEBINARY

-50%

Kup dostęp

Patrycja Zawadzka radca prawny

Patrycja Zawadzka

Specjalista marketingu online, Project Manager Medidesk Edu
Specjalizuje się w prawie medycznym oraz ochronie danych osobowych z perspektywy placówek medycznych.

Na co dzień zajmuje się kompleksową obsługą prawną podmiotów leczniczych z całej Polski.

Przygotowuje placówki medyczne do kontroli zewnętrznych, czuwa nad poprawnością dokumentów i procedur. Ma bogate doświadczenie szkoleniowe, a dzieląc się wiedzą z przekonaniem kieruje się motto kancelarii - "po prostu, po ludzku".
Projekt bez nazwy(46)

Dlaczego warto wybrać kursy Medidesk?

Jesteśmy praktykami. Nasze programy szkoleniowe powstały w oparciu o realne potrzeby i doświadczenia managerów i pracowników medycznych.

Przeprowadziliśmy szkolenia ze skutecznej rejestracji, marketingu i zarządzania w ponad 600 placówkach w całej Polsce.

399,00 

Szczegóły kursu

Course Curriculum

Zgoda pacjenta na przetwarzanie danych osobowych – potrzebna?
W tej lekcji poznasz precyzyjną odpowiedź na pytanie: które zgody związane z ochroną danych osobowych pacjent musi podpisać. Dowiesz się także, jak powinna wyglądać klauzula informacyjna - jak prawidłowo zrealizować obowiązek informacyjny RODO w placówkach medycznych.

  • Lekcja 1
    13:38

Prawidłowe metody rejestrowania i wywoływania pacjenta
Jak poprawnie zarejestrować pacjenta? Co należy uwzględnić w regulaminie organizacyjnym placówki? Poznaj najlepsze, zgodne z przepisami RODO, sposoby zapraszania pacjentów na wizytę. Skupimy się także na problemie przekazywania informacji o stanie zdrowia przez telefon. W programie lekcji także nowe rozwiązanie rekomendowane przez NFZ i Ministerstwo Zdrowia: kody, hasła dostępu do danych pacjenta.

Jak zweryfikować tożsamość pacjenta?
W trzeciej lekcji poznasz najlepsze rekomendowane metody weryfikacji tożsamości pacjenta przez telefon i otrzymasz wskazówki co zrobić w sytuacji próby uzyskania informacji przy braku pozytywnej weryfikacji tożsamości. Dowiesz się, jak wdrożyć w życie zasadę podwójnej weryfikacji w przypadku udostępniania dokumentacji medycznej.

Niezbędne dokumenty i procedury RODO
W tej lekcji zostaną zaprezentowane wszystkie procedury - wewnętrzne oraz zewnętrzne, które obowiązują placówkę medyczną działającą zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Przed Toba omówienie polityki ochrony danych osobowych, dowiesz się także co należy zawrzeć w procedurze bezpieczeństwa fizycznego i informacji oraz kiedy trzeba zgłosić naruszenie do PUDO. Otrzymasz wskazówki, jak prawidłowo opisać naruszenie. Poznasz procedurę niszczenia/usuwania danych osobowych (kiedy i jak daną dokumentację należy usunąć?), a także mity na temat uzupełniania rejestru czynności przetwarzania danych. Ekspert odpowie na pytania, kto potrzebuje upoważnienia do przetwarzania danych oraz z kim na pewno należy podpisać umowę o przetwarzaniu danych, a z kim nie trzeba. Poznasz najczęstsze naruszenia będące powodem nałożenia kary. W tej lekcji otrzymasz mnóstwo praktycznych podpowiedzi i porad, które rozwieją wszelkie wątpliwości dotyczące procedur RODO w placówce medycznej.

Standardy postępowania zgodnego z RODO
Piąta lekcja przyniesie odpowiedzi na pytania: jak prawidłowo zarejestrować pacjenta? Jakie informacje można przekazać pacjentowi przez telefon? Jak się zachować w razie pytań ze strony pracownika apteki czy NFZ? Poznasz standardy zabezpieczenia stanowiska pracy oraz wskazówki, jak prawidłowo je przygotować. Czy w placówce medycznej potrzebne są meble z certyfikatem zgodności z RODO? Ekspert wyjaśni także kwestię IOD: kiedy należy powołać inspektora danych oraz kto może nim zostać.

Jak wygląda kontrola RODO?
Codziennie do Urzędu Ochrony Danych Osobowych wpływa od 2 do 4 tysięcy skarg dotyczących naruszeń przepisów o ochronie danych osobowych - najczęściej ze strony pacjentów oraz konkurencyjnych placówek medycznych. Lekcja 6 przygotuje Cię do kontroli RODO w ośrodku medycznym. Kiedy dochodzi do kontroli RODO? Jak uniknąć kary? Jak się zachować podczas kontroli? Poznaj odpowiedzi na wszystkie najważniejsze pytania.

Fakty i mity RODO
Wokół tematu RODO w placówkach medycznych narosło wiele mitów i nieprawdziwych założeń. W lekcji 7 podsumujemy najważniejsze, obalając fałszywe zalecenia i przekonania dotyczące przepisów ochrony danych osobowych w ośrodkach medycznych.

BONUS: Kosztowne pułapki w udostępnianiu dokumentacji medycznej w podmiocie leczniczym na gruncie nowych przepisów

BONUS Zarządzanie personelem w placówce medycznej

BONUS Stres w pracy managerów i rejestratorek. Jak sobie radzić?

Nie czekaj! Już dziś poznaj praktyczne wskazówki dotyczące ochrony danych osobowych w placówce medycznej!

Dowiesz się, jakie działania związane z przetwarzaniem danych osobowych są obligatoryjne dla placówki medycznej, a które czynności wykonujesz niepotrzebnie.

Poznasz najlepsze sposoby weryfikowania tożsamości pacjenta i rekomendowane przez prawników udostępniania dokumentacji medycznej przez telefon.

Otrzymasz listę niezbędnych dokumentów i procedur związanych z RODO zalecanych dla placówki medycznej z praktycznymi wskazówkami.

Bonusy do kursu

NAGRANIE WEBINARU

Stres w pracy managerów i rejestratorek – jak sobie radzić?

NAGRANIE WEBINARU

Zarządzanie personelem w placówce medycznej

EBOOK

Jak zwiększyć przychody placówki medycznej?

EBOOK

Poznaj standardy pracy nowoczesnej rejestracji medycznej

FAQ

W jaki sposób mogę zakupić wybrany produkt?

1. Dodaj produkt do koszyka. Cena za kurs jest ceną netto, dlatego w koszyku zostanie powiększona o podatek VAT. Jeśli masz kupon rabatowy, wpisz odpowiedni kod. 
2. Wypełnij formularz zamówienia. Jeśli potrzebujesz fakturę VAT  – wpisz dane do faktury. Jeśli nie posiadasz konta w platformie Medidesk, podczas składania zamówienia konto zostanie utworzone automatycznie. Dane Twojego konta (login, hasło, link do platformy) oraz fakturę VAT otrzymasz na wskazany przez Ciebie adres e-mail.
3. Dostęp do kursu zostanie uruchomiony po zaksięgowaniu przez Medidesk Sp. z o.o. Twojej płatności za zamówienie.  

 

W jaki sposób mogę zapłacić za produkt?

Operatorem płatności na platformie jest PayU SA, który umożliwia dokonanie płatności za pomocą: przelewu online lub tradycyjnego.

Potrzebuję faktury pro-forma. Co mam zrobić?

Po wybraniu produktu i wypełnieniu formularza (patrz. W jaki sposób mogę zakupić wybrany produkt?) należy podać dane do faktury VAT oraz wybrać opcję „przelew bankowy” podczas realizacji płatności. Faktura proforma zostanie wysłana na wskazany podczas zamówienia adres mailowy. Po zaksięgowaniu płatności, otrzymasz wiadomość o zrealizowaniu zamówienia i uruchomieniu dostępu do kursu.

Na jak długo otrzymam dostęp do produktu?

Nasze szkolenia, kursy i inne produkty są dostępne online 24h/dobę. Ty sam decydujesz, kiedy z nich skorzystasz. Po zakupie produktu otrzymujesz roczny dostęp do produktu.

Co zrobić, gdy zapomniałem hasła i loginu?

Na stronie logowania kliknij w przycisk “Nie pamiętasz hasła?”. Podaj swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail podany podczas rejestracji lub zamówienia. Otrzymasz wiadomość z linkiem do utworzenia nowego hasła. 

Kiedy uzyskam certyfikat ukończenia kursu?

Imienny certyfikat będzie dostępny niezwłocznie po zakończeniu kursu w formie pliku PDF do pobrania i wydruku. Aby uzyskać certyfikat musisz odznaczyć jako ukończone wszystkie lekcje (plus bonusy i instrukcję generowania certyfikatu).

Gdzie i jak mogę otrzymać dodatkowe wsparcie?

Wsparcie udzielane jest w godzinach 9:00-17:00 pod adresem e-mail kontakt@medidesk.edu.pl.

Bonusy do kursu

Nagranie webinaru (52 minuty)
Zarządzanie personelem w placówce medycznej

E-book (25 stron)
Jak zwiększyć przychody placówki medycznej?

E-book (25 stron)
Poznaj standardy pracy nowoczesnej rejestracji medycznej.

Nagranie webinaru (60 minut)
Stres w pracy managerów i rejestratorek – jak sobie radzić?