Medidesk Edu

kurs online Medidesk Edu

Komunikacja z wymagającym pacjentem

Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?

Autor kursu: Urszula Łaskawiec

Chcesz przygotować rejestrację medyczną na obsługę najbardziej wymagających pacjentów i stresujące sytuacje w placówce medycznej?

BLACK WEEK

PROMOCJA PRZEDŁUŻONA do 7. 12 do godz. 23.59

kod: edu%black

WSZYSTKIE KURSY ONLINE

-50%

Poznaj sprawdzone zasady i instrukcje profesjonalnej obsługi tzw. "trudnego" pacjenta w placówce medycznej

Zdarza się, że do Twojej placówki trafiają niezadowoleni pacjenci z roszeniami i pretensjami?

Chcesz wdrożyć takie standardy obsługi, by mieć pewność, że nie stracisz pacjentów?

Nie wiesz, jak skutecznie i spokojnie obsługiwać wymagającego pacjenta?

599,00 

Cena jest kwotą netto

Kurs "Komunikacja z wymagającym pacjentem" to:

  • 5 lekcji wideo - 90 minut szkolenia
  • INSTRUKCJA PDF: Bariery komunikacyjne. Jakich zwrotów w komunikacji unikać?
  • CHECKLISTA PDF: Wyeliminuj bariery komunikacyjne w rozmowie z pacjentem
  • INSTRUKCJA PDF: Najczęściej używane zwroty o negatywnym wydźwięku stosowane przez rejestratorki - czym je zastąpić?
  • INSTRUKCJA PDF: Technika "5 kroków radzenia sobie w kryzysie"
  • INSTRUKCJA PDF: Jak rozpoznać typ osobowości pacjenta i jak z nim rozmawiać?
  • INSTRUKCJA PDF: Jak zachować spokój? "Złote zasady" opanowania trudnej sytuacji
  • INSTRUKCJA PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika 5 kroków z przykładami
  • INSTRUKCJA PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika zdartej płyty
  • INSTRUKCJA PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika zasłony dymnej
  • BONUS: nagranie wideo: Nowy rodzaj roszczeń pacjentów, na który muszą przygotować się właściciele i kadra zarządzająca placówek medycznych.
  • BONUS: webinar szkoleniowy: Stres w pracy managerów i rejestratorek – jak sobie radzić?
  • BONUS: webinar szkoleniowy "Jak dbać o standardy obsługi w placówce, tak aby nie tracić pacjentów?"
  • BONUS: webinar szkoleniowy "Komunikacja interpersonalna i w social mediach w placówkach medycznych"
  • 66 stron - E-booki dla managera placówki medycznej
  • Nielimitowany dostęp do materiałów na platformie edukacyjnej
  • Możliwość nauki z dowolnego miejsca z dostępem do internetu i na dowolnym urządzeniu
  • Certyfikat ukończenia kursu

Moduły kursu

Moduł 1: Jak nie dopuścić do "trudnych sytuacji w placówce medycznej?

W programie kursu:

  • Lekcja Wideo: Jakie czynniki w komunikacji mogą być zapalnikiem do wywołania „trudnych sytuacji”?
  • Instrukcja PDF: Bariery komunikacyjne. Jakich zwrotów w komunikacji unikać?
  • Check lista PDF: Wyeliminuj bariery komunikacyjne w rozmowie z pacjentem

Moduł 2: Odpowiednie przygotowanie personelu na stresujące sytuacje w ośrodku ochrony zdrowia​

W programie kursu:

  • Lekcja Wideo: Jakie sytuacje mogą powodować wzrost stresu wśród pacjentów i personelu i jak się na nie przygotować?
  • Instrukcja PDF: Najczęściej używane zwroty o negatywnym wydźwięku stosowane przez rejestratorki - czym je zastąpić?
  • Instrukcja PDF: Technika "5 kroków radzenia sobie w kryzysie"

Moduł 3: Praca w rejestracji a... psychologia. Typy pacjentów i odpowiednia komunikacja

W programie kursu:

  • Lekcja Wideo: Jaki wpływ na reakcje pacjentów na ich osobowość – o czym warto pamiętać w komunikacji z danym typem osobowości
  • Instrukcja PDF: Jak rozpoznać typ osobowości pacjenta i jak z nim rozmawiać?

Moduł 4: Jak zachować spokój nawet w najbardziej stresujących sytuacjach?

W programie kursu:

  • Lekcja Wideo: Co to jest błąd atrybucji i jak wiedza o nim może pomóc w budowaniu lepszych relacji zarówno z pacjentami jak i ze współpracownikami?
  • Instrukcja PDF: Jak zachować spokój? "Złote zasady" opanowania trudnej sytuacji

Moduł 5: Asertywne działanie w pracy rejestracji medycznej

W programie kursu:

  • Lekcja Wideo: Jak reagować w sytuacji „podbramkowej” – kilka technik asertywnego działania.
  • Instrukcja PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika 5 kroków z przykładami
  • Instrukcja PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika zdartej płyty
  • Instrukcja PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika zasłony dymnej

Program kursu

Program kursu

Jakie czynniki w komunikacji mogą być zapalnikiem do wywołania „trudnych sytuacji”?

  • Lekcja 1
    18:08
  • INSTRUKCJA PDF: Bariery komunikacyjne. Jakich zwrotów w komunikacji unikać?
  • CHECKLISTA PDF: Wyeliminuj bariery komunikacyjne w rozmowie z pacjentem

Jakie sytuacje mogą powodować wzrost stresu wśród Pacjentów i personelu i jak się na nie przygotować?

  • Lekcja 2
    30:26
  • INSTRUKCJA PDF: Najczęściej używane zwroty o negatywnym wydźwięku stosowane przez rejestratorki – czym je zastąpić?
  • INSTRUKCJA PDF: Technika “5 kroków radzenia sobie w kryzysie”

Jakie wpływ na reakcje Pacjentów na ich osobowość – o czym warto pamiętać w komunikacji z danym typem osobowości?

  • Lekcja 3
    20:37
  • INSTRUKCJA PDF: Jak rozpoznać typ osobowości pacjenta i jak z nim rozmawiać?

Co to jest błąd atrybucji i jak wiedza o nim może pomóc w budowaniu lepszych relacji zarówno z pacjentami jak i ze współpracownikami

  • Lekcja 4
    12:03
  • INSTRUKCJA PDF: Jak zachować spokój? “Złote zasady” opanowania trudnej sytuacji

Jak reagować w sytuacji „podbramkowej” – kilka technik asertywnego działania.

  • Lekcja 5
    19:09
  • INSTRUKCJA PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika 5 kroków z przykładami
  • INSTRUKCJA PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika zdartej płyty
  • INSTRUKCJA PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika zasłony dymnej

BONUS: Nowe roszenia pacjentów, na który muszą przygotować się właściciele i kadra zarządzająca placówek medycznych

  • Zapis wideo wystąpienia na konferencji szkoleniowej AMOZ V
    42:44

BONUS – webinar szkoleniowy

  • Stres w pracy managerów i rejestratorek – jak sobie radzić?
    52:26

BONUS – webinar szkoleniowy

  • Jak dbać o standardy obsługi w placówce, tak aby nie tracić pacjentów?
    53:14

BONUS – webinar szkoleniowy

  • Komunikacja interpersonalna i w social mediach dla placówek medycznych
    01:08:29

Jak uzyskać certyfikat ukończenia kursu?

  • Instrukcja
Urszula łaskawiec

Urszula Łaskawiec

Ekspert ds. Szkoleń i Rozwoju Kadry dla Branży Medycznej
Jestem certyfikowanym Trenerem Umiejętności Miękkich oraz Ekspertem ds. Szkoleń i Rozwoju Kadry Medycznej z ponad 8-letnim doświadczeniem w koordynowaniu projektów sprzedażowych, opieki posprzedażowej i komunikacji z klientem.

Prowadzę szkolenia stacjonarne oraz on-line.

Przeszkoliłam setki rejestratorek medycznych oraz managerów podmiotów ochrony zdrowia.

Nie czekaj! Już dziś poznaj sprawdzone techniki obsługi wymagającego pacjenta!

  • Nauczysz się rozpoznawać "czynniki zapalne" konfliktów i poznasz sposoby zapobiegania trudnym sytuacjom w placówkach medycznych.
  • Poznasz konkretne zwroty i sformułowania, których należy unikać w komunikacji z pacjentami.
  • Otrzymasz wskazówki, jak się zachować w przypadku niezadowolenia, reklamacji czy agresji ze strony pacjentów.

Uzyskaj certyfikat

Po ukończeniu wszystkich lekcji kursu wygenerujesz imienny certyfikat zakończenia szkolenia. Będzie on potwierdzeniem nowo nabytych kompetencji w dziedzinie profesjonalnej obsługi pacjenta.

Dlaczego warto wybrać kursy Medidesk?

Jesteśmy praktykami. Nasze programy szkoleniowe powstały w oparciu o realne potrzeby i doświadczenia managerów i pracowników medycznych.

Przeprowadziliśmy szkolenia ze skutecznej rejestracji, marketingu i zarządzania w ponad 450 placówkach w całej Polsce.

Dla kogo jest ten kurs?

Managerów placówek medycznych, którzy chcą profesjonalnie rozwiązywać sytuacje konfliktowe w klinice

Właścicieli placówek medycznych, którym zależy na profesjonalnym wizerunku firmy i dobrych rekomendacjach pacjentów.

Pracowników rejestracji gotowych poznać sprawdzone schematy obsługi wymagających pacjentów, dzięki którym będą przygotowani na stresujące sytuacje.

Materiały do kursu

  • INSTRUKCJA PDF: Bariery komunikacyjne. Jakich zwrotów w komunikacji unikać?
  • CHECK-LISTA PDF: Wyeliminuj bariery komunikacyjne w rozmowie z pacjentem
  • INSTRUKCJA PDF: Najczęściej używane zwroty o negatywnym wydźwięku stosowane przez rejestratorki – czym je zastąpić?
  • INSTRUKCJA PDF: Technika “5 kroków radzenia sobie w kryzysie”
  • INSTRUKCJA PDF: Jak rozpoznać typ osobowości pacjenta i jak z nim rozmawiać?
  • INSTRUKCJA PDF: Jak zachować spokój? “Złote zasady” opanowania trudnej sytuacji
  • INSTRUKCJA PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika 5 kroków z przykładami
  • INSTRUKCJA PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika zdartej płyty
  • INSTRUKCJA PDF: Asertywność w rejestracji medycznej. Technika zasłony dymnej

Dodatek do kursu

Nagranie prelekcji z konferencji szkoleniowej
Akademia Managera Ochrony Zdrowia:

Nowy rodzaj roszczeń pacjentów, na który muszą przygotować się właściciele i kadra zarządzająca placówek medycznych (nagranie wideo – 40 min.)

Poznaj nowe wyzwania dla managerów placówek medycznych przyniosły nowoczesne technologie obsługi pacjenta. Ekspertki omówią nowy rodzaj roszczeń pacjentów oraz ich rodzin, które nie dotyczą błędów w sztuce lekarskiej.

Bonusy do kursu

Jak dbać o standardy obsługi pacjenta

Nagranie webinaru (53 minuty)
Jak dbać o standardy obsługi w placówce, tak aby nie tracić pacjentów?

Nagranie webinaru (52 minuty)
Stres w pracy managerów i rejestratorek – jak sobie radzić?

E-book (25 stron)
Jak zwiększyć przychody placówki medycznej?

E-book (25 stron)
Poznaj standardy pracy nowoczesnej rejestracji medycznej.

Komunikacja interpersonalna i w SM

Nagranie webinaru (60 minut)
Komunikacja interpersonalna i w social mediach w placówkach medycznych

Poznaj opinie

Aleksandra Szemietuk

Ultramedica
Dyrektor Kliniki

Polecam szkolenie Urszuli Łaskawiec. Pomogła nam przeanalizować sposób pracy i opieki nad pacjentami, wskazała kierunek, w którym powinna się rozwijać obsługa naszego klienta. Omówiła słabe i mocne punkty. Warsztatowe zajęcia to rewelacyjny sposób na dopracowanie umiejętności prowadzenia rozmów z pacjentami. Bardzo trudno jest znaleźć dobrej jakości szkolenia i trenera dla branży zdrowotnej. Polecam współpracę z Urszulą Łaskawiec, której wiedza i kompetencje są niezwykle cenne w serwisie i rozwoju usług medycznych.

Olga Kołda

Las-Med Rehabilitacja
Manager kliniki

Urszula Łaskawiec dała się nam poznać jako trener bardzo dobrze przygotowany merytorycznie, który w sposób przyjazny dla kursanta potrafi przekazać wiedzę teoretyczną. Do teorii, Ula przywołuje szereg praktycznych przykładów, wyjaśniając, nie zawsze proste zagadnienia na sytuacjach z życia wziętych, co znacznie ułatwia zrozumienie tematu. Moi pracownicy dużo skorzystali na szkoleniach z obsługi pacjenta w placówce medycznej. W codziennej pracy widać zmianę ich zachowania i sposobu rozmowy z pacjentami. 

Ewa Okpisz

Klinika Dr Beata Dethloff
Dyrektor ds. administracyjnych

Pani Urszuli Łaskawiec dziękuję za przeprowadzone szkolenia dotyczącego weryfikacji prowadzonych rozmów telefonicznych dla personelu recepcji. Doceniam ogromną wiedzę Pani Urszuli oraz umiejętność jej przekazywania w ciekawy i zrozumiały sposób.  Z przyjemnością mogę polecić Panią Urszulę Łaskawiec jako solidnego szkoleniowca, który umie przekazać wiedzę oraz zwrócić uwagę na ważne kwestie wymagające poprawy czy dopracowania.

FAQ

1. Dodaj produkt do koszyka. Cena za kurs jest ceną netto, dlatego w koszyku zostanie powiększona o podatek VAT. Jeśli masz kupon rabatowy, wpisz odpowiedni kod. 
2. Wypełnij formularz zamówienia. Jeśli potrzebujesz fakturę VAT  - wpisz dane do faktury. Jeśli nie posiadasz konta w platformie Medidesk, podczas składania zamówienia konto zostanie utworzone automatycznie. Dane Twojego konta (login, hasło, link do platformy) oraz fakturę VAT otrzymasz na wskazany przez Ciebie adres e-mail.
3. Dostęp do kursu zostanie uruchomiony po zaksięgowaniu przez Medidesk Sp. z o.o. Twojej płatności za zamówienie.  

 

Operatorem płatności na platformie jest PayU SA, który umożliwia dokonanie płatności za pomocą: przelewu online lub tradycyjnego.

Po wybraniu produktu i wypełnieniu formularza (patrz. W jaki sposób mogę zakupić wybrany produkt?) należy podać dane do faktury VAT oraz wybrać opcję „przelew bankowy” podczas realizacji płatności. Faktura proforma zostanie wysłana na wskazany podczas zamówienia adres mailowy. Po zaksięgowaniu płatności, otrzymasz wiadomość o zrealizowaniu zamówienia i uruchomieniu dostępu do kursu.

Nasze szkolenia, kursy i inne produkty są dostępne online 24h/dobę. Ty sam decydujesz, kiedy z nich skorzystasz. Po zakupie produktu otrzymujesz dożywotni dostęp do produktu (pod warunkiem, że Twoje konto jest aktywne, platforma działa, a my dysponujemy nieprzerwanie licencją na ten materiał).

Na stronie logowania kliknij w przycisk “Nie pamiętasz hasła?”. Podaj swoją nazwę użytkownika lub adres e-mail podany podczas rejestracji lub zamówienia. Otrzymasz wiadomość z linkiem do utworzenia nowego hasła. 

Imienny certyfikat będzie dostępny niezwłocznie po zakończeniu kursu w formie pliku PDF do pobrania i wydruku. Aby uzyskać certyfikat musisz odznaczyć jako ukończone wszystkie lekcje (plus bonusy i instrukcję generowania certyfikatu).

Wsparcie udzielane jest w godzinach 9:00-17:00 pod adresem e-mail kontakt@medidesk.edu.pl.

KURS ONLINE: Komunikacja z wymagającym pacjentem.
Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?